Dr. Anat R. Sela, instructor of the workshop
“My specialty and professional experience is with the preschool division, teachers of and children 3-6 years old.
ดิฉันมีความเชี่ยวชาญและประสบการณ์ในสาขาการศึกษาปฐมวัย, ครูปฐมวัยและเด็กอายุ 3-6 ขวบ
However, I am assuming that you may find that the approach, strategies and pedagogy is not age limited.
อย่างไรก็ตาม, ดิฉันคิดว่ากระบวนการ วิธีการ และกลยุทธการสอนที่จะนำเสนอนี้ ไม่ได้ถูกจำกัดด้วยอายุ
A lot of what we do can be done even more effectively with early school children. We enhance the use of ICT when it is helpful and has real contribution.
หลายสิ่งที่เราทำสามารถทำได้อย่างมีประสิทธิภาพมากกับเด็กในระดับปฐมวัย เราส่งเสริมการใช้ ICT ในทางที่เป็นประโยชน์และให้การสนับสนุนอย่างแท้จริง
As the preschool children are young nothing is meant for them to do alone, but with guidance and mediation.
เนื่องจากเด็กปฐมวัยยังเด็กจึงไม่ควรจะให้เด็กใช้อะไรตามลำพัง แต่ควรได้รับการแนะนำและเกลี้ยกล่อม
So, my examples, videos, pictures etc will be of preschool children, and anyone who joins will have to self-negotiate for meaning, relevance, adaptations and applicability.
ดังนั้น ตัวอย่าง วิดีโอ ภาพ และสื่อต่างๆ ที่ดิฉันนำเสนอจะเป็นเด็กในระดับปฐมวัย ซึ่งผู้เข้าร่วมการอบรมต้องพิจารณาถึง ความหมาย ความเกี่ยวข้อง การปรับและการประยุกต์ไปใช้ ด้วยตนเอง
I thought of various ways I could organize my time with the participants, and I think I will go with 4 aspects of ICT around which I will talk and ask the audience to engage in group dialogue, and group work: Consumption, production, interaction and cooperation.
ในการอบรม ดิฉันจะกล่าวถึง ICT ใน 4 ด้าน โดยให้ผู้เข้าร่วมการอบรมได้มีส่วนร่วมโดยการอภิปรายและทำงานกลุ่มร่วมกัน ได้แก่ การบริโภค, การผลิต, การมีปฏิสัมพันธ์, และ การร่วมมือ
I assume everyone will have a cell phone and I will try to use it in the practice in order to experience first-hand some of the advantages and concerns.
ดิฉันหวังว่าทุกท่านจะมีโทรศัพท์มือถือ ดิฉันจะใช้มันเป็นสื่อให้ผู้เข้าร่วมการอบรมได้มีประสบการณ์ตรงเกี่ยวกับประโยชน์และข้อควรระวังต่างๆ
In a brief and general statement I will say that I have concerns from over doses of screen time children have, I don’t think that any machine can be more holistically attentive than a caring human, screens can be “hypnotizing” and too quickly gratifying… and yet – there are some real advantages to the digital media that I am hoping we can explore together.” Anat R. Sela
กล่าวโดยสรุป ดิฉันมีความตระหนักถึงปัญหาการให้เด็กใช้เวลากับหน้าจอมากเกินไป ดิฉันไม่คิดว่าเครื่องจักรกลใดๆ จะสามารถให้ความเอาใจใส่อย่างครบถ้วนทุกด้านได้มากไปกว่ามนุษย์ผู้มีความรู้สึกห่วงใย หน้าจอสามารถ “สะกดจิต” และทำให้พึงพอใจได้อย่างรวดเร็ว… แต่ สื่อดิจิทัลก็มีประโยชน์จริงๆ ในบ้างด้าน ซึ่งดิฉันหวังว่าเราจะมาสำรวจไปด้วยกัน”